Wat is Verkoopstyling?

Verkoopstyling is de techniek van het verkoopklaar maken van een woning en de woning zodanig presenteren dat deze snel verkocht wordt tegen de hoogst mogelijke verkoopprijs.

De huizenmarkt is enorm gegroeid, waardoor de concurrentie groter is dan ooit tevoren. In de praktijk blijkt zelfs dat een woning vaak twee keer langer te koop staat dan verwacht. Mensen worden bovendien steeds kritischer. Daarom is juist die eerste indruk op de koper zo belangrijk.

Wist u dat de potentiële koper binnen 15 seconden een eerste indruk heeft gemaakt? Als bewoner verzamel je allerlei spulletjes door de jaren heen die waardevol voor je zijn, maar chaotisch kunnen overkomen op een buitenstaander. Het is vaak moeilijk dit te herkennen en veranderingen door te voeren, maar het zijn juist die kleine dingen waarover potentiële kopers kunnen vallen. Zo’n 80% van de kopers laat het daarop afweten!

Verkoopstyling loont!

Om toch uw woning snel te verkopen kunt u Vinteriors inschakelen, de kans op succes is dan erg groot. Statistieken wijzen uit dat gestyleerde woningen tot wel 83% sneller verkopen en tot 15% meer op leveren dan niet-gestyleerde woningen. Een kleine investering in verkoopstyling blijkt bovendien meer effect te hebben dan het verlagen van de vraagprijs. Deze investering verdient zichzelf dus razendsnel terug! Wanneer een woning leeg komt te staan is de kans op verkoop meteen een stuk gedaald. Het is nu een goed moment om met een totaal andere indeling de woning opnieuw aan het kopers publiek te tonen. Vinteriors kan u een uitgebreid meubel- en accessoire verhuurprogramma bieden.

“Ik kijk niet alleen met een objectieve blik naar uw inrichting, maar zie bovendien in één oogopslag wat de karakteristieke en positieve aspecten van uw woning zijn. Door kleuren, accessoires en meubels aan te passen, weg te halen of toe te voegen worden al die karakteristieke eigenschappen versterkt. Doordat ik door de bril van de koper kijk, leiden kleine ingrepen tot een woning die frisheid en ruimte uitademt. Uw woning wordt een neutrale, fijne omgeving waar verschillende kopers toch gemakkelijk een plaatje kunnen maken van hun nieuwe leven”.

Het doel van verkoopstyling is te allen tijde: de woning met zo min mogelijk kosten aantrekkelijk maken voor een zo breed mogelijk publiek, zodat deze sneller en tegen een hogere prijs verkocht zal worden.